Rena Byggnaden är ett väletablerat företag med många nöjda kunder som sätter dig och miljön i fokus. Vi utför alla typer av städning i Göteborg, och västra Götalands län i fastigheter, på kontor och hos privatpersoner.

Vi ställer stora krav på säkerhet, rutiner, hygien, känsla och renlighet för att skapa en attraktiv helhetsmiljö . Vi använder anpassade rengöringsprodukter för största möjliga hygien, och vi tar fram de optimala städrutinerna för bästa effektivitet och renhet.


Vi är intresserad av att utföra jobbet med :



Dessa var de aspekter som vi på Rena Byggnaden utgick från när vi startade vår verksamhet och som fortfarande ligger till grund för vårt arbete. Rena Byggnaden lämnar kvalitetsgaranti.
Vi ger er 7 dagar garanti och Om ni mot all förmodan inte är nöjda gör vi om arbetet gratis.


Miljö


Vi är på Rena byggnaden anser att miljöarbetet är en mycket viktig aspekt av ett företags verksamhet. Därför har vi vidtagit en rad åtgärder för att minimera vår egen påverkan på miljön.


URVAL AV VÅRA MILJÖÅTGÄRDER


     Att vi alltid väljer den mest miljövänliga av två produkter.
     Att vi använder oss av en miljövänlig energisnål tvättmaskin och en miljömärkt energisnål kondenstorktumlare till all vår företagstvätt.
     Vi överanvänder aldrig rengöringsmedel och tvättmedel utan doserar alltid enligt instruktionerna.
     Vi minimerar också användningen av starka rengöringsmedel genom att använda oss av microfiberprodukter som gör rent på ett effektivt sett utan kemikalier. Om det inte går att använda microfiber, på hårt smutsade ytor och liknande, så väljer vi det minst störande medlet för natur och människa.


GARANTI

Vi har en kvalitetsgaranti, som innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast sju dagar efter städningstillfället. Om det finns anmärkningar på städningen måste Rena byggnaden i första hand få chansen att åtgärda eventuella brister. Väljer kunden själv att åtgärda brister i städningen utan Renas godkännande accepteras inga i efterhand ekonomiska krav från kund. Om du som kund anser dig ha rätt till ekonomisk ersättning (exempelvis vid skada) då skall dessa krav inkomma till Rena bygnnaden i skriftlig form. Muntliga avtal accepteras inte . Vi garanterar att jobbet blir klart innan bostaden ska lämnas över till den nye hyresgästen/ägaren, dock kan jobbet komma att starta senare än planerat. Om så sker ges ingen kompensation för detta.


Städmaterial

Vi på Rena byggnaden värnar om miljön och drivs av idén om en hållbar utveckling. står vi för allt material och resekostnader.


Avbokning

1. Om en flyttstädning har bokats och sedan uppdragsgivaren avbokar den. Avbokning sker senast 15 dagar innan beställd städdag. Kunden debiteras hela summan.
2. Om en flyttstädning har bokats och sedan uppdragsgivaren avbokar den. Avbokning sker mellan den 15:e dagen och 30:e dagen innan beställd städdag. Kunden debiteras en debiteringsavgift på 310 kr.inkl. moms. Denna avgift ger inte rätt till skattereduktion.
3. Sker avbokningen senare än 30 dagar från beställd städdag , Kunden debiteras inte för detta.


Städare/Ersättare/byte av städare

Vi har som målsättning att du ska få behålla samma städare, detta prioriteras för dig som har städning varje eller varannan vecka. För kunder som har städning var tredje eller en gång i månaden kan vi tyvärr inte alltid garantera detta, då vi försöker att få kontinuitet i städarens arbetsflöde och schema. Om du efter första städningen vill ha löpande städning behöver du bara kontakta oss. Då kommer vi att boka in samma städare som blir er ordinarie. Om din ordinarie städare är sjuk eller ledig erbjuder vi en vikarie i möjligaste mån.


Ansvarsförsäkring

Vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg Hansa försäkring. Vår ansvarförsäkring täcker upp till 10,000,000 kr om det hände något för att du ska känna dig tryggt. Vår personal är försäkrad till och från, och under arbetet.


Nycklar

Vi har ett säkerhetssystem gällande nyckelhantering som gör att ingen obehörig kan spåra nycklarnas ägare.


Ledighet

Vi utför inget arbete i form av städning under röda dagar. Vill du ha städningen under dessa dagar (storhelger) tillkommer övertidsersättning. Städning sker endast om en speciell överenskommelse finns. Du kan också närsomhelst avboka din städning under en längre period i överenskommelse med oss. Däremot kan vi ej garantera dig samma städare efter uppehållet.


Fakturering

För engångsbeställningar skickas fakturan efter utfört arbete. Vi ansöker om skatteavdraget åt dig och gör ett direktavdrag på fakturan. Vi har en fakturaavgift på 50 kronor för dig som väljer pappersfaktura. Om du väljer faktura via mail i form av PDF-fil slipper du fakturaavgiften och det vill vi för att bli positiva till miljön.
Vår faktureringsperiod för våra fasta kunder är i efterskott och månadsvis, d.v.s. från den 1:e till och med sista dagen i varje månad. Den 1:e i nästa månad skickar vi fakturan som alltid har förfallotid 10 dagar.



VÄLKOMMEN!




















Om oss

Rena Byggnaden StädService tror på ett jobb väl utfört, och sätter en ära i att utförastädningen precis som du som kund vill ha den. Noggrant, pålitligt och flexibel.

Gilla oss

Var första av dina vänner som gillar oss

Kontakta oss


  Rena Byggnaden
   +46(0)737 57 37 53

Vi har öppet måndag till fredag

08.00 - 17.00

KUNDTJÄNST


Vi finns tillgängliga för dig om du har frågor eller funderingar om våra tjänster. Välkommen!
Ring oss direkt på
+46(0)737 57 37 53
eller mejla oss på :
info@renabyggnaden.se

SÖK JOBB


Vill du arbeta heltid, deltid eller enstaka uppdrag? Hos oss finns möjlighet till ett fritt och trevligt arbete!
Om du vill bli en del av vårt team. Ring oss direkt på
+46(0)737 57 37 53
eller mejla oss på :
info@renabyggnaden.se