Låt oss hjälpa dig att flyttstäda din bostad med 50% rabatt på priset:)


Visst är det en härlig känsla att flytta in i ett alldeles nystädat hem? Vi hjälper dig gärna att behålla den känslan länge!
Vi är på Rena byggnaden 21 sätter höga kraven på en flyttstädning . Vi håller våra höga kraven oavsett om det är en hyresrätt, bostadsrätt eller villa. Vi tar mycket stolthet i vår städning och vi är specialiserade på alla typer av städtjänster såsom flyttstäd.
För att DU kan känna dig trygg med allt , följer vi alltid Mäklarsamfundets rekommendationer om vad som skall ingå i en flyttstädning och dessutom har ett nära samarbete med Agentur fastighets förmedlingen och Mäklarhuset Göteborg Centrum .

Vårt städteam är utbildade städtekniker och noggrant utvalda för att säkerställa att all vår städpersonal alltid utför alla städuppdrag snabbt och effektivt för bådas trygghet vi har både kunskap och erfarenhet av flyttstädningar och varje år utför vårt eget flyttstädningsteam runt 300 flyttstädningar allt ifrån små lägenheter till stora hus. Vi garanterar att städningen blir riktigt gjord och att de som flyttar in blir nöjda eller inga anmärkningar av fastighets bolag. läs gärna en del av våra omdömen & rekommendationer .


När vi utför en flyttstädning utgår vi från vår ”Flyttstädning Checklista”. Denna checklista tar inte upp alla städmoment, men kan ge dig en uppfattning på hur grundligt vi på Rena byggnaden arbetar.

Skriv gärna ut en egen ”Flyttstädning Checklista”, och kontrollera Din städning!


Checklista Rengöring Kök


Checklista Rengöring Vardagsrum, sovrum och hall


Checklista Rengöring Badrum och Toalett



Vad ingår inte i er flyttstädning?

Följande moment ingår ej i städningen:
Städning av byggdamm, rengöring av vattenlås under handfatet, persienntvätt, rengöring av kamin/kakelugn, fönstertvätt av inglasad balkong/ veranda, spröjsade fönster och fönstertvätt av mer än 4 fönstersidor. Vid mer än minus -10 grader kan vi inte utföra fönsterputs med garanti. Vi tar inte bort tavelkrokar, dekaler eller klistermärken, tak tvättas inte, väggarna rengörs inte. Självfallet kan du beställa dessa som tillval om du önskar.


Ingår fönsterputsning i den flyttstädning ni utför?

Ja, fönsterputsning ingår alltid.


Hur långt innan måste jag boka en flyttstädning?

Normalt rekommenderar vi att du bokar flyttstädningen minst två veckor innan. I annat fall räcker det med några dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss eller maila även om det gäller kortare tid så ska vi göra vårt bästa.


Vad händer om min bostad är hårt smutsad?

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. Är bostaden hårt smutsad kommer kunden att meddelas om ett extra tillägg innan städningen påbörjas. Godkänner du ej tillägget, kommer städningen att ställas in.


Hur gör vi med nycklarna inför städningen?

Du kan välja att antingen möta upp vår personal på plats vid angiven tid, komma in på vårt kontor på Hekulesgatan 1k, eller att vi kvitterar din nyckel någon dag innan städningen.


Hur gör vi med nycklarna när ni är klara med städningen?

Antingen att vi låser och slänger in i brevinkastet eller inväntar dig och överlämnar nycklarna.


Hur lång tid tar en flyttstädning?

Det är svårt att beräkna det i förväg och det beror mycket på hur stor lägenheten är och naturligtvis hur smutsigt den är. Vår städpersonal kommer meddela dig cirka 1 timme innan städningen är klar. Vi tar givetvis med oss all städutrusning för flyttstädningen och vid behov av extra utrustning som extra stor stege eller speciellt städmedel måste denna information meddelas vid bokningstillfälle. I tabellen nedan har vi gjort en sammanställning av ungefärlig tidsåtgång för en flyttstädning.


Bostadsyta Timmar Antal städare
0-60 kvm 6-7 2
61-100 kvm 8-9 2
101-150 kvm 9-10 2
151-200 kvm 9-10 3
201-250 kvm 10-11 3
251-300 kvm 11-12 4

Vad har ni för avbokningsregler?

1. Om en flyttstädning har bokats och sedan uppdragsgivaren avbokar den. Avbokning sker senast 15 dagar innan beställd städdag. Kunden debiteras hela summan.
2. Om en flyttstädning har bokats och sedan uppdragsgivaren avbokar den. Avbokning sker mellan den 15:e dagen och 30:e dagen innan beställd städdag. Kunden debiteras en debiteringsavgift på 310 kr.inkl. moms. Denna avgift ger inte rätt till skattereduktion.
3. Sker avbokningen senare än 30 dagar från beställd städdag , Kunden debiteras inte för detta.


Hur går det till med besiktning och garanti?

Vi har 7 dagars nöjd kunds garanti på samtliga våra städtjänster oavsett, vilket betyder att du behöver godkänna/besikta städningen inom 7 dagar efter städuppdraget, Garantin innebär att vi åtgärdar eventuella klagomål från dig eller från den som ska flytta in inom 7 dagar.

Garantin gäller inte om den nya hyresgästen har flyttat in utan att nämna något till oss.


Hur går det till om något går sönder under städuppdraget ?

Vi har 7 dagars nöjd kunds garanti på samtliga våra städtjänster oavsett, vilket betyder att du behöver anmäla det som gick sönder inom 7 dagar efter städuppdraget, detta gäller inte om den nya hyresgästen har redan flyttat in.
Vi åtgärdar eventuella klagomål angående det som gått sönder pga våra personal från dig eller från den som ska flytta in och efter det är vi ansvariga att fixa det.
om det gick inte att fixas kommer vi skaffa en överenskommelse med kunden om en ersättning som kommer han/hon vara nöjd med och sedan avslutas ärendet.

Garantin,reparation av det som gick sönder eller ersättning gäller inte om kunden har bestämt sig att fixa ärendet själv och sedan kräver han/hon oss på samtliga kosnader.



Hur betalar jag städningen? kontant eller faktura?

Vi tar betalning mot faktura (Kontant, Swish eller bankgiro). Fakturan mailar vi till dig i form av PDF-fil efter utfört uppdrag. Pappersfaktura kostar 50 kr. Om kunden har inte informerat oss att han vill ha en elekronisk kopia av fakturan , skickar vi en vanlig pappersfaktura. Ni betalar efterskott och betalningsvillkor är 10 dagar från fakturadatum.


Ingår i själva offerten mil-ersättning ?

Mil-ersättning ingår på alla uppdrag som ligger i Göteborgs området.
Mil- ersätting tillkommer i alla uppdrag utanför Göteborgs kommun . Den räknas 5 kr per 1 km efter RUT. tillexempel körsträckan är : 20 km så blir det milersättning efter RUT 100 kr.



"Vi förbehåller oss rätten av avsäga oss en städning ifall vi anser att lägenheten är onormalt nedsmutsad, dock ger vi dig möjligheten till timdebitering eller ett nytt fast pris baserad på lägenhetens befintliga skick."


OBS! Detta är mycket ovanligt, men det händer ibland att vi kommer till lägenheter som snarare behöver en sanering och inte en flyttstädning.




Mer tjänster